Count down! - Reisverslag uit Bunschoten-Spakenburg, Nederland van Aart en Debbie Heek - WaarBenJij.nu Count down! - Reisverslag uit Bunschoten-Spakenburg, Nederland van Aart en Debbie Heek - WaarBenJij.nu

Count down!

Door: Debbie

Blijf op de hoogte en volg Aart en Debbie

26 Januari 2017 | Nederland, Bunschoten-Spakenburg

De koffers staan al klaar, klaar om gevuld te worden, want dat moet nu zo langzamerhand wel gaan gebeuren!

Over 2 weken gaan we een geweldige reis maken, voor ons alle twee de eerste keer en we hebben er ontzettend veel zin in! Ik vind het wel erg spannend allemaal, als je mij kent weet je dat ik het prettig vind wanneer ik weet wat me staat te wachten en al helemaal dat ik toch wel waarde hecht aan onze sanitaire voorzieningen. nou, ik denk dat er weer een levensles aan zit te komen, want deze dame zal boven een gat moeten gaan poepen. yes!
Komt goed. ja.

Dat even terzijde, wat we gaan doen is zo bijzonder!! dat we die kans krijgen, te gek toch?!

Het lijkt me leuk om even in het kort te vertellen hoe we erop zijn gekomen deze reis te gaan maken.

We maken deze reis met de stichting Care with a mission (www.stichtingcarewithamission.nl) van Cees en Jannette Petersen.
Gerben en Naomi Petersen (onze lieve vrienden) maken deze reis voor de tweede keer en Adriaan en Denise gaan ook voor het eerst.

We wisten uiteraard dat Cees en Jannette deze stichting hebben en dat Gerben en Naomi al eens mee waren geweest maar goed dat is leuk voor hun natuurlijk :)
Nu is het zo dat wij graag iets willen betekenen voor de mensen om ons heen bijvoorbeeld door vrijwilligerswerk te gaan doen. omdat we geloven dat dat van ons word 'gevraagd', maar ook door ons verleden. we weten wat het is om bepaalde dingen mee te maken of hoe je met trauma's om kunt gaan. hoe mooi is het om als 'ervaringsdeskundigen' laten we het maar even zo noemen, anderen op weg te helpen..?
Goed. dat is natuurlijk een mooi idee, maar voor ons op dit moment niet haalbaar vanwege ons drukke (en fantastische) jaar wat we hebben beleefd en we vinden het ook erg fijn geven we toe om die vrije avond die we dan samen hebben samen door te brengen op de bank met een wijntje voor de buis..

Waarom dan naar Afrika?

Afgelopen augustus waren Gerben en Naomi bij ons en Gerben begon zo te vertellen dat ze in februari 2017 weer naar Oeganda gingen en hij vertelde wat de reis de vorige keer met hem/hun had gedaan en hoe veel zin hij had om weer te gaan. Eigenlijk meteen na Gerben zijn verhaal keek Aart mij aan en zei: 'waarom gaan we niet mee!?' eerlijk gezegd schrok ik, want ja, daar rekende ik absoluut niet op natuurlijk.

later hebben we het samen eens rustig besproken en zagen in dat dit een mooie kans is om te doen wat we eigenlijk graag willen; mensen helpen die dat nodig hebben, dienen. God dienen..

dat kleine meisje die haar ouders heeft verloren een glimlach geven, die oude mevrouw die erg ziek is een sprankeltje hoop over te brengen? of zou het andersom zijn? zijn zij gelukkig en worden wij geconfronteerd met onszelf?

Dat laatste zal vast wel aan de orde komen, maar dat weten we niet van te voren. we laten de hele reis, alles wat er gebeurd, wat we zien horen ruiken proeven, over ons heen komen en houden jullie op de hoogte door verslagjes te typen en deze online te zetten indien mogelijk.

Even om jouw geheugen op te frissen; we gaan 6 dorpen bezoeken en doen daar medical outreaches met artsen die we daar inhuren. -als je inhoudelijk wil weten wat we gaan doen bezoek dan even de site die ik hier eerder al noemde-
we bezoeken sloppenwijken, een school, een ziekenhuis en een kerkdienst willen we proberen mee te maken, en natuurlijk gaan we een safari maken.

Vergeet je niet aan te melden voor onze verlagen door je emailadres op te geven!

Tot de volgende ronde!

Aart en Debbie

• 26 Januari 2017 - 20:21

Papa Brouwer:

Graag mij berichten van de reis naar Oganda

• 26 Januari 2017 - 20:29

Maria:

Toppers zijn jullie

• 26 Januari 2017 - 20:30

Renske :

Leuk om mee te lezen hoe jullie deze reis gaan ervaren succes Aart en Debbie toy toy

• 26 Januari 2017 - 21:31

Kor En Ina:

Heel veel succes.
    Jullie zullen met een mooie ervaring terug keren.
    Wij zijn nieuwsgierig naar de verhalen!!

• 27 Januari 2017 - 00:55

Pa En Ma Heeķ:

Heel heel heel veel succes en plezier. Voor de achterblijvers ook spannend. Het blijft een lange reis en in de sloppenwijken weet je het nooit maar HIJ zorgt voor jullie

• 27 Januari 2017 - 14:43

Tineke Schaart:

heel veel succes en plezier alvast met voorbereiden.....zal jullie volgen..dikke knuff